N 65 VOLLEDIG VERDIEPT

Vandaag is bekend geworden dat VVD minister Cora van Nieuwenhuijzen (Infrastructuur en Waterstaat) haar handtekening heeft gezet onder een sterk verbeterd plan voor de N65 in Vught en Helvoirt. Zo wordt de autoweg in Vught bijna geheel verdiept aangelegd en worden verschillende kruisingen, waaronder de kruisingen Boslaan/N65 in Vught en Torenstraat/N65 in Helvoirt, geoptimaliseerd.

De VVD Vught is uitermate tevreden dat na meer dan een decennium van hard werken dit resultaat is behaald. We zijn trots dat we dit als kleine gemeente, met de lobby onder leiding van burgemeester Van de Mortel, hebben bereikt. Maar we hebben dit als Vught niet alleen gedaan, ook de inzet van VVD gedeputeerde Van der Maat waarderen wij zeer. De verdieping van de N65 is al jarenlang een speerpunt van de Vughtse VVD en wordt nu eindelijk werkelijkheid. Met deze nieuwe plannen wordt niet alleen de leefbaarheid in Vught en Helvoirt vergroot, ook de oversteekbaarheid en veiligheid verbetert sterk voor alle verkeersdeelnemers, in het bijzonder voor fietsers en voetgangers.

Voor de nieuwe plannen is 37 miljoen euro extra budget nodig. Rijk, provincie en de gemeentes Haaren en Vught hebben hier allemaal extra geld beschikbaar voor gesteld. Het plan en de financiering ervan komen in januari aan de orde in de gemeenteraad. De VVD Vught streeft ernaar de benodigde middelen uit de reguliere bedrijfsvoering te halen zodat belastingen niet worden verhoogd.