Van Beuningenpenning voor Jeanne Heessels

Jeanne Heessels-Geurtz heeft vrijdag de Van Beuningenpenning mogen ontvangen uit handen van VVD wethouder Saskia Heijboer. Dat gebeurde tijdens een bijeenkomst in de Rode Rik in Vught.

De Van Beuningenpenning wordt in Vught slechts sporadisch uitgereikt en toegekend aan personen, verenigingen, instellingen of organisaties die zich op zeer bijzondere wijze verdienstelijk hebben gemaakt voor Vught. Of die hier een bijzondere plaats innemen op maatschappelijk, cultureel en/of sportgebied. Bij de onderscheiding horen een legpenning in brons en een oorkonde.

“Jeanne Heessels is in 2006 de grote inspirator geweest om, samen met een aantal anderen, Ouderen Samen op te richten. In 2009 wenste het gemeentebestuur een flinke impuls te geven aan de dienstverlening voor ouderen. In hetzelfde jaar werd op, 10 februari 2009, de Stichting Ouderen Samen opgericht met Jeanne Heessels als voorzitter. Na de formele oprichting werd het aantal werkgroepen verder uitgebreid met verschillende doelstellingen.

Gelet op het grote succes van Ouderen Samen is er een aantal projecten gestart. In een aantal van deze projecten had en heeft Jeanne Heessels veel bestuurlijke activiteiten. In het bijzonder gaat het hierbij om het stimuleren van de inzet van de circa 60 vrijwilligers. Samenvattend kunnen we stellen, dat zij er mede voor heeft gezorgd dat in Vught een passend en uniek ouderenbeleid is ontwikkeld. Voornamelijk door haar grote inhoudelijke inbreng en geweldige inzet is dit beleid tot stand gekomen”, zo motiveerde onze wethouder de toekenning van erepenning aan Heessels.