VVD maakt indruk bij negende Pubquiz

“Benoem de Pokemons” en “Welke USA-presidenten zijn dit..? “

In een bomvolle zaal van de IJsbaan presenteerde ons VVD-raadslid Ton Wagenaars op 29 december weer zijn traditionele Vughtse Pubquiz. Met 32 deelnemende teams uit Vught en omgeving werd het een hilarische slijtageslag over zestien rondes waarbij weer een grote diversiteit aan onderwerpen de revue passeerde.

Met vragen voor de intellectuelen over de Amerikaanse presidentsverkiezingen, Nederlandse taal, hoofdrekenen en Olympische Spelen kwamen ook de speelse onderwerpen voorbij zoals  de gekte rondom Pokemon, de vele apps- symbolen en bekende tweelingen, trio’s of kwartetten.

Na vier uur grinnikend en gnuivend brainstormen werd exact om middernacht  afgesloten  met een rondje Efteling en de daar vertolkte herkenningstunes. Opvallend was de opkomst van de Vughtse politieke partijen en aanwezigheid van twee wethouders.

De politici deden zich gelden met een knappe vierde plaats voor D66. Onze vertegenwoordigers eindigden op een respectabele achtste stek na lange tijd op kop te hebben gestaan. Gemeentebelangen eindigde in de brede middenmoot met een 26e positie. Winnaar werd “groep 1983” met deelnemers uit Vught en Vlijmen. Voor hem was ook de gewaardeerde wisselbeker.