ProRail geeft voor het eerst voorlichting op locatie IJzeren Man

Op woensdag avond 7 december kregen  belangstellenden uit Vught andermaal de mogelijkheid om de verder uitgewerkte plannen met betrekking tot  de ombouw van het spoor te bespreken met vertegenwoordigers van ProRail.

Gedurende de vier uur durende inloop bezochten weer enkele honderden omwonenden de voorlichtingsavond waar o.a. ook het voortgangsproces beschouwd en besproken kon worden. Bij menig bezoeker werd duidelijk hoe groot de impact gaat worden op de inwoners van Vught tijdens de jarenlange monsteroperatie, maar menigeen ervoer de avond weer als informatief en verduidelijkend.

Bij de samenkomst waren enkele raadsleden aanwezig. Voor onze fractie van de VVD mengde raadslid Ton Wagenaars zich onder de geïnteresseerden en hoorde hun vragen aan. “Wederom veel bewogen mensen met kritische vragen. Ook enkele heel nuchtere uitspraken gehoord van mensen die zich schikten in hun lot of zelfs blij waren met de ophanden zijnde operatie.”

Voor ProRail was als vertrouwd weer een aantal welwillende connaisseurs aanwezig om vragen te beantwoorden en uitleg te geven.